در حال بارگذاری ...

پرینتر های رنگی

پرینتر های رنگی:

مقدمه

رنگ ، اگر اصلی ترین عضو تصویر نباشد ، قطعا جزء جدا نشدنی از آن است. رنگ ها با متمایز کردن اشیا درون یک تصویر و همچنین با به نمایش کشیدن تفاوت میان اجزای تصویر، در درک کردن مفاهیمی که پشت آن تصویر نهفته است ، به ما کمک بزرگی می کنند. خالق تصویر همواره در پی انتقال مفهوم و یا پیامی است.خواه یک عکاس و فیلم بردار باشد و یا گرافیست. در هر صورت او با انتخاب رنگ برای صحنه خود ، سعی در این دارد که پیام مد نظرش را هرچه بهتر منتقل کند. ذهن کمال گرای بشر که همیشه در تکاپو برای انجام تغییری به سمت راحتی و پیشرفت خود است، بعد از به وجود آمدن رسانه هایی برای انتقال پیام مانند تلویزیون – روزنامه – کامپیوتر و پیشرفته ترین آنها یعنی اینترنت، به دنبال راهی برای بهبود بخشیدن به جا به جایی پیام ها بود تا بتواند جزئیات بیشتری را انتقال دهد.

در این راستا و پس از اختراع و ساخت نمایش دهندگان تصاویر رنگی (مانیتور ها و تلویزیون های رنگی) نوبت به ساخت چاپگر هایی بود که بتوانند تصاویر و در حالت کلی تر، اسناد رنگی را چاپ کنند. در ادامه این مقاله، راژمان کامپیوتر به قلمرو چاپگرهای رنگی وارد می شودو انواع، مزایا، ویژگی های کلیدی را بررسی می کند و از همه مهم تر، 10 عدد از بهترین پرینتر های رنگی که انتخاب تعداد زیادی از مشتریان هستند و از لحاظ کیفی و فنی مورد تایید کارشناسان می باشند را به شما معرفی می کند.

فهرست مطالب

پرینتر رنگی چیست؟

پرینتر های رنگی چگونه کار می کنند؟

 

انواع پرینتر های رنگی بر اساس فناوری چاپ

پرینتر رنگی چیست؟

پرینتر رنگی دستگاهی است که برای چاپ تصاویر رنگارنگ طراحی و ساخته شده است و بر اساس ترکیب رنگ های مختلف جوهر یا تونر کار می کند. برخلاف پرینتر های تک رنگ، این چاپگرها از چندین کارتریج رنگی برای تکرار طیف کاملی از رنگ ها استفاده می کنند.

 

پرینتر های رنگی چگونه کار می کنند ؟

اگر در زمینه های مرتبط با تصاویر دیجیتال و یا در حالت کلی تر ، هنر های تجسمی فعالیت کرده باشید ، باید اسم مد های رنگی (Color Mode) به گوشتان رسیده باشد. مد های رنگی در واقع، قواعد و قانون برای ترکیب رنگ هاست. از آنجایی که هر رنگی، از ترکیب چند رنگ دیگر به وجود آمده است، شناخت این قاعده و قانون برای هنرمندان امری ضروری است.

به طور مثال و همانطور که می دانیم ، تمامی رنگ های جانبی از ترکیب سه رنگ اصلی قرمز-زرد-آبی به وجود می آیند. پرینتر های رنگی نیز برای چاپ تصاویر و اسناد و همچنین تولید رنگ هایی که در آنها به کار رفته است باید بر اساس یک مود رنگی عمل کنند تا بتوانند با ترکیب درست رنگ ها، خروجی مد نظر را به شما تحویل دهند.

مود رنگی که تقریبا همه پرینتر های رنگی از آن استفاده می کنند، CMYK است. مدی که رنگ های جانبی را از طریق ترکیب چهار رنگ اصلی (فیروزه ای – ارغوانی – زرد - مشکی) به دست می آورد. این نوع پرینتر ها فارغ از اینکه، از چه نوع تکنولوژی برای چاپ استفاده می کنند (لیزری – جوهرافشان و ...) باید با قوانین ترکیب رنگ کار کنند تا بتوانند خروجی قابل قبول را تولید کنند.

اما خب ، تفاوتی که میان خروجی های تولید شده توسط چاپگر های رنگی مختلف وجود دارد، قطعا به فناوری چاپ، دقت نقطه در اینچ و خیلی از مسائل دیگر بستگی دارد. در ادامه به بررسی انواع پرینتر های رنگی که بر اساس تکنولوژی چاپ دسته بندی شده اند، می پردازیم.

 

انواع پرینترهای رنگی بر اساس فناوری چاپ

هر کدام از پرینتر ها کاربرد خاص و منحصر به فردی دارند که هر کدام برای کاری به بازار ارائه می شوند. پرینتر های رنگی نوع های مختلفی دارند که نکات قوت و نقات ضعفی دارند که نسبت به نیازی که به آن پرینتر دارید باید آن را انتخاب کنید. ما در اینجا آمده ایم که شما را راهنمایی کنیم و کمک کنیم تا پرینتر مورد نظر خود را پیدا کنید.

پرینتر های سیاه و سفید مبحثی جداگانه دارند و کاربرد آن ها با پرینتر های رنگی متفاوت است، پرینتر های سیاه و سفید معمولا برای مدارک و نوشته ها کاربرد دارد و برای عکس، مناسب نیستند. هزینه مصرفی پرینتر های سیاه و سفید کمتر بوده است و سرعت بالا تری نسبت به پرینتر های رنگی دارند. اگر بخواهیم درست بررسی کنیم واقعا چاپ مدارک و نوشته ها نیازی به رنگ ندارد و به صورت سیاه و سفید حتی خوانا تر نیز هستند.

بیشترین کاربرد پرینتر های رنگی برای عکس، نقشه، کارت پستال و کلا صفحه هایی که رنگی بودن آنها برایمان مهم است می باشد. پرینتر های رنگی به صورت تک کاره، سه کاه و چهار کاره به بازار ارائه می شوند. حال که شما به این مقاله مراجعه کردید پس با توجه به نیازتان می خواهید پرینتر رنگی تهیه کنید پس بدون اتلاف وقت در مورد آن برایتان شرح می دهیم .

حال که شما با توجه به نیاز خود تصمیم به خرید پرینتر رنگی کردید باید نکاتی را راجع به این پرینتر ها بدانید. در آغاز بیایید راجع بعضی از معتبر ترین برند هایی که پرینتر رنگی دارند صحبت کنیم. تمامی برند های hp، Epson و canon پرینتر های رنگی دارند. اما برند Epson فقط رنگی جوهر افشان دارد و از رنگی لیزری بر خوردار نیست.

البته باید این را در نظر بگیرید که پرینتر های رنگی جوهرافشان Epson از دیگر برند پرینتر های جوهر افشان بهتر است. فرق پرینتر ها معمولا در سرعت، کیفیت و هزینه ها است که همین امر باعث تفاوت آنها می شود.

پرینتر های جوهر افشان سرعت پایینی دارند و جزء پرینتر های آهسته هستند. در کل، کیفیت پرینتر های جوهرافشان بهتر از پرینتر های رنگی لیزری است و کاربرد آنها در مکان هایی است که کیفیت عکس برای شما اهمیت خاصی دارد. تمامی هزینه های پرینتر های جوهرافشان کمتر از پرینتر های لیزری رنگی است.

پس کاربرد پرینتر های لیزری رنگی کجاست؟ برای پاسخ به سوال باید ابتدا  محدودیت اصلی پرینتر های جوهر افشان را توضیح بدهیم، پرینتر های جوهر افشان یک محدودیت دارند و آن  این است که اگر به مدت دو هفته از آنها استفاده  نشود هد آن ها به سوی خشک شدن می رود.

دلیل این اتفاق این است که لوله حامی جوهر بسیار نازک هستندو همین امر باعث می شود مایع جوهر  خشک شود. البته بعد از خشک شدن هد، شما هنوز قادر به درست کردن آن هستید. خود پرینتر دستوری به نام clean در بخش maintenance دارد که با استفاده از این قابلیت پرینتر ،خود را بهبود می بخشد.

البته قابل توجه است که اگر شما به مدتی طولانی تری از دستگاه استفاده نکنید مشکل اصلی شروع می شود. اگر چنین اتفاقی برایتان رخ داد، همچنان می توانید به متخصصین و خدمات پس از فروش دستگاه های اداری مراجعه کنید اما تضمینی برای درست شدن پرینتر شما به صورت قطع وجود ندارد.

بهترین راه حل پیشگیری است، شما با پرینت یک عکس رنگی که تمامی رنگ های جوهر ها در آن وجود داشته باشد می توانید از وقوع این حادثه جلوگیری کنید. کاربرد اصلی پرینتر های جوهر افشان در چاپ عکس های با کیفیت بالا روی انواع کاغذ های عکس می باشد. اکثر آتلیه ها از پرینتر های جوهر افشان استفاده می کنند که کیفیت بالا تری را ارائه دهند.

مواد مصرفی پرینتر های جوهر افشان، جوهر آنهاست. جوهر های اولیه ای که در جعبه پرینتر وجود دارد اورجینال بوده است و قیمت بالایی دارند. اما پس از اتمام جوهر اولیه شما می توانید جوهر ها را غیر اصل یا طرح خریداری کنید که اختلاف کیفیت ناچیزی با هم دارند. شما می توانید از این لینک جوهر های فروشگاه را مشاهده کنید.

نکته ای دیگرکه راجع به پرینتر های جوهر افشان باید بدانید این است که راه اندازی اولیه ای دارد که باید با استفاده و کمک از دفترچه راهنمای پرینتر (که به صورت کامل از صفر تا صد راه اندازی در آن وجود دارد) استفاده بشود.

حال که شما به صورت کامل راجع به پرینتر های جوهرافشان اطلاعات کسب کردید وقت آن است که به پرینتر های لیزری رنگی مراجعه کنیم. مهمترین خاصیت پرینتر های لیزری رنگی خشک نشدن هد آنهاست، یعنی اگر شما حتی بعد از دو سال به پرینتر خود دستور چاپ دهید پرینت شما همان لحظه چاپ می شود.

این مهمترین و اصلی ترین تفاوت بین پرینتر های رنگی لیزری و  جوهرافشان است. اما تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم. سرعت پرینتر های لیزری بیشتر بوده است اما کیفیت کمتری دارند. امر مهم دیگری که وجود دارد مبحث قیمت مواد مصرفی آنهاست.

هزینه مصرفی پرینتر های رنگی لیزری بسیار بیشتر از جوهرافشان هاست و در اکثر مواقع توجیه اقتصادی ندارند. در صورت تمام شدن کارتریج پرینتر های رنگی لیزری ،کاتریج نیاز به شارژ یا تعویض دارد که همانطور که اشاره کردیم در اکثر مواقع هزینه زیادی دارند.

در صورت نیاز به شارژ کاتریج به بخش خدمات پس از فروش شیراز-راژمان مراجعه کنید. اما برای تهیه کارتریج مورد نظر به این لینک مراجعه کنید.

حال بهتر است به یک سری از پرینتر های جوهر افشان که در بازار حرفی برای گفتن دارند بپردازیم:

 

پرینتر Canon pixma G3411  

 یک دستگاه سه کاره رنگی از کمپانی کانن است که برای مصارف معمول و کم طراحی شده است.

کاربری:۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ:A۴

سایز کاغذ: قابل استفادهA4, A5, B5, 10x15cm, 13x18cm, 20x25cm, Envelopes (DL, COM10), Letter, Legal

ظرفیت سینی کاغذ:100 برگ

سرعت چاپ رنگی:5 برگ در دقیقه

رزولوشن چاپ:(dpi)Up to 4800 x 1200 dpi

 

canon pixma g3411

 این پرینتر سرعت چاپ کمی دارد، سرعت چاپ این پرینتر برای هر برگ به طور میانگین 12 ثانیه است.

 

پرینتر Canon pixma G2411  

یک پرینتر با کیفیت بالا و چند کاره است که تمام نیاز های شما را یر طرف می کند.

کاربری:۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ:A۴

سایز کاغذ :قابل استفادهA4, A5, B5, 10 x 15 cm, 13 x 18 cm, 20 x 25 cm, Envelopes (DL, COM10), Letter, Lega

ظرفیت سینی کاغذ:50 برگ

سرعت چاپ رنگی :5 برگ در دقیقه

رزولوشن چاپ:(dpi)Up to 4800 x 1200 dpi

canon pixma G2411

این پرینتر رنگی جوهر افشان از کمپانی کانن با کیفیت بالا است که برای چاپ عکس های رنگی استفاده می شود.

 

همیشه در بحث خرید پرینتر ها قیمت آنها مطرح است، یکی از ارزان ترین پرینتر های خانگی رنگی را به شما معرفی میکنیم .

دستگاه Canon pixma MG2540s 

وزن:4 کیلو گرم

تکنولوژی چاپ :جوهرافشان                     

کاربری:۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ:A۴

Canon pixma MG2540s

این پرینتر یک پرینتر رنگی با قیمت بسیار مناسب است که برای کار های سبک طراحی شده است.

 

پرینتر Epson ecotank L3210 

یک پرینتر سه کاره از برند اپسون است؛ که علاوه بر عمل چاپ، کپی و اسکن نیز انجام می دهد.

کاربری۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپA۴

سایز کاغذ قابل استفادهA4 (21.0×29.7 cm),A6 (10.5×14.8 cm),

A5 (14.8×21.0 cm), B5 (17.6×25.7 cm), 10 x 15 cm, 13 x 18 cm, 16:9,

DL (Envelope),No. 10 (Envelope), C6 (Envelope), Letter, User defined,, Legal

ظرفیت سینی کاغذ100 برگ کاغذ تحریر

سرعت چاپ رنگی 15 برگ در دقیقه

رزولوشن چاپ(dpi)5,760 x 1,440 DPI

 

Epson ecotank L3210

این پرینتر جوهرافشان چهار رنگ با سرعت چاپ بالا یکی از پرینتر های خوب اپسون است.

 

پرینتر Epson ecotank L3211 

این چاپگربا مدل پرینتر epson ecotank L3210 تفاوت خاصی ندارد اما دستگاه جدیدتری است و به جای آن آمده است.

کاربری۳ کاره :(پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ:A۴

ظرفیت سینی کاغذ:100 برگ استاندارد، 20 برگ کاغذ عکس               

نوع چاپ :رنگی

سرعت چاپ رنگی :15 صفحه در دقیقه

Epson ecotank L3211

پرینتر epson ecotank L3211 یک پرینتر برای چاپ عکس رنگی با کیفیت است، که تا حد خوبی نیاز های هر فردی را بر آورده می کند.

 

پرینتر Epson ecotank L3250w 

یک دستگاه سه کاره بدون سیم است که برای افرادی که نیاز به چاپ از طریق تلفن های همراه دارند را به راحتی برآورده می کنند.

کاربری:۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ:A۴

 ظرفیت سینی کاغذ:100 برگ کاغذ استاندارد + 20 برگ عکس                   

نوع کاغذ قابل استفاده:Plain Paper ،Premium Glossy Photo Paper

قابلیت تغذیه خودکار ADFندارد

سرعت چاپ رنگی:15 صفحه رنگی در دقیقه

چاپ بدون حاشیه: دارد

 

Epson ecotank L3250w

در عصری که زندگی می کنیم استفاده از تلفن های همراه بسیار پر کاربرد است که همین امر باعث شده است تا این مدل محبوبیت زیادی کسب کند.

 

پرینتر Epson L805

 یک دستگاه تک کاره جوهر افشان، برای چاپ عکس با کیفیت بالا است که شامل شش رنگ است.

کاربری: تک کاره

سایز چاپ :A۴

سرعت چاپ رنگی :5 برگ در دقیقه                                                                   

رزولوشن چاپ:(dpi) 5760 × 1440 dpi

قابلیت چاپ بر روی CD :بله

قابلیت چاپ دو رو: ندارد

چاپ بدون حاشیه :دارد

Epson L 805

این پرینتر جزء پرینتر های حرفه ای با کیفیت چاپ بالا است و برای کار های معمولی نیست.

 

پرینتر Epson L1800 

یکی از پرینتر های جوهرافشان شش رنگ است که کیفیت چاپ فوق العاده ای دارد و برای مصارف حرفه ای است.

کاربری: تک کاره

سایز چاپ:A3 کاغذ عکس

سایز کاغذ قابل استفاده A3+, A3, A4, A5, A6, B4, B5, C6 (Envelope), DL (Envelope), 10 x 15 cm, 13 x18 cm, Legal

ظرفیت سینی کاغذ:100 برگ معمولی - 30 برگ گلاسه                                                           

قابلیت تغذیه خودکار ADF:ندارد

سرعت چاپ رنگی :2.6 برگ در دقیقه

رزولوشن چاپ:(dpi) 5760 × 1440 dpi

Epson L1800

یکی از برگ برنده های پرینتر Epson L1800 آن است که می تواندچاپ را دراندازه  A3 انجام دهد. 

 

یکی از پرینتر های بزرگ و قدرتمند که توسط Epson طراحی و تولید شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد در زیر معرفی شده است.

دستگاه Epson L1300 

سرعت چاپ رنگی :5.5 برگ در دقیقه

سرعت چاپ سیاه و سفید :15 برگ در دقیقه                                                               

رزولوشن چاپ:(dpi) 5760 × 5760 dpi

کارکرد کارتریج مشکی: 7100 برگ

کارکرد کارتریج رنگی: 5700 برگ

 

Epson L1300

این پرینتر با وجود اینکه قیمت بالایی دارد دستگاهی تک کاره است و کپی و اسکن نمی کند، دلیل قیمت بالای این پرینتر در سرعت و کیفیت آن است.

 

حال وقت آن رسیده است تا به بررسی بهترین پرینتر های رنگی لیزری بپردازیم:

 

پرینتر بی سیم و شبکه ای Hp color laser 150nw 

رزولوشن چاپ:(dpi)600*600

حافظه پرینتر :64 مگابایت

پردازنده:MHz 400

توان کار ماهانه:100-500 صفحه                                                                     

قابلیت چاپ دو رو:ندارد

 

Hp color laser 150nw

این پرینتر قابلیت بی سیم دارد که این توانایی را به شما می دهد که با گوشی خود کار های چاپ را انجام دهید. پرینتر های لیزری رنگی مشکل خشک شدن پرینتر های جوهر افشان را ندارند که همین امر باعث محبوبیت  آنهامی باشد.

 

پرینتر Hp color laserjet 255nw

 این دستگاه نیز توسط شرکت اچ پی طراحی و به فروش می رسد.

سرعت چاپ سیاه و سفید:21-30 صفحه در دقیقه

حافظه پرینتر:128 MB DDR, 128 MB NAND Flash

پردازنده:800 MHz

توان کار ماهانه :40000 صفحه

زبان چاپ:HP PCL6; HP PCL5c; HP postscript level 3 emulation; PWG raster; PDF; PCLm; PCLm-S; URF

قابلیت چاپ دو رو:ندارد

Hp color laserjet 255nw

به طور کلی پرینتر های رنگی لیزری بیشتر توسط کمپانی اچ پی طراحی و تولید می شوند؛ کمپانی اچ پی اجازه رقابت به سایر کمپانی ها را در مبحث پرینتر های رنگی لیزری نمی دهد و نمی گذارد کسی از آن پیشی بگیرد.

 

یکی از پرینتر های رنگی لیزری که سرعت چاپ بسیار بیشتری نسبت به پرینتر های رنگی جوهر افشان دارد،دستگاه زیر است.

دستگاه Hp color laserjet enterprise m455dn 

سرعت چاپ سیاه و سفید:21-30 صفحه در دقیقه

رزولوشن چاپ:(dpi)600*600 dpi

حافظه پرینتر:256 MB NAND Flash, 512 MB DRAM

پردازنده:1200 MHz

توان کار ماهانه :50000 صفحه

زبان چاپ:HP PCL 6, HP PCL 5e, HP postscript level 3 emulation, PDF, URF, PWG Raster

قابلیت چاپ دو رو:دارد

توضیحات چاپ دو رو:Automatic (default)

 

Hp color laserjet enterprise m455dn

پرینتر Hp color laserjet enterprise m455dn قابلیت چاپ دورو دارد و همچنین می توان آن را به شبکه متصل کرد.

 

 

پرینتر Hp laserjet mfp183fw 

یک پرینتر رنگی لیزری چهار کاره که قابلیت اتصال بدون سیم نیز دارد.

کاربری :چهار کاره (پرینت -کپی -اسکن -فکس )

سرعت چاپ سیاه و سفید:۱۶ برگ دردقیقه

سرعت چاپ رنگی:۱۶ برگ در دقیقه

رزولوشن چاپ:(dpi)600 × 600 dpi

حافظه پرینتر:256 مگابایت                                                                         

پردازنده:800 مگاهرتز

توان کار ماهانه :۳۰۰۰۰ برگ

زبان چاپ:HP PCL۶; HP PCL۵c; HP postscript level ۳ emulation; PWG raster; PDF; PCLm; PCLm-S; URF

قابلیت چاپ دو رو:ندارد

 

Hp laserjet mfp183fw

این پرینتر با وجود آن که رنگی و لیزری است، چهار کاره نیز است که همه کار های چاپ، اسکن، کپی و فکس را انجام می دهد.

 

پرینتر Hp laserjet professional cp5225dn 

یک دستگاه عظیم الجثه است که برای کار های حرفه ای طراحی و ساخته شده است که قابلیت چاپ دورو نیز دارد.

رزولوشن چاپ: (dpi)600*600dpi

حافظه پرینتر: 192 مگابایت قابل افزایش تا 448 مگا بایت

پردازنده: 540 MHz

توان کار ماهانه :75000 صفحه                                                                

زبان چاپ:HP PCL 6, HP PCL 5, HP postscript level 3 emulation

قابلیت چاپ دو رو:دارد

توضیحات چاپ دو رو:Automatic duplexing and N-up printing (multiple pages per sheet) features save paper.

 

Hp laserjet professional cp5225dn

این پرینتر قطعا یکی از بهترین وقدرتمند ترین دستگاه های رنگی لیزری است که توسط کمپانی اچ پی طراحی و ساخته شده است.

 

برای نتیجه گیری می توان گفت گروه راژمان  برای کیفیت و هزینه کم  ،پرینتر جوهر افشان وبرای سرعت بالا و مدت طولانی استفاده نکردن از چاپگر  به شما پرینتر لیزری رنگی پیشنهاد می دهد.

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری