در حال بارگذاری ...

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی


در ابتدا می خواهم به صورت جداگانه به معرفی برند اچ پی بپردازم که این برند چیست و از کجا آمده است؛ برند اچ پی توسط دو فرد ویلیام ردینگتون هیولت و دیوید پکرد با مبلغ اولیه 538 دلار تاسیس شد. اسم این کمپانی به این صورت انتخاب شد که اول اسم های دو شریک  کنار هم قرار بگیرد، اما اینکه کدام اسم اول قرار بگیرد و کدام اسم دوم قرار بگیرد را با قرعه انجام دادند که در نهایت ویلیام ردینگتون هیولت اول شد و اسم کمپانی به اچ پی تبدیل شد. اچ پی در سال 1939 در کشور کالیفرنیا تاسیس شد و تا به امروز در 160 کشور دنیا صادر و به فروش می رسد. اچ پی بزرگ ترین کمپانی پرینتر در دنیا است و در مبحث چاپگر ها نسبت به رقبای خود پیشی گرفته است. اچ پی یکی از قدیمی ترین کمپانی هایی است که پرینتر تولید و طراحی کرده است و آنها را روانه بازار کرده است. همچنین کمپانی اچ پی یکی از کمپانی هایی است که در زمینه های خیریه فعالیت می کند و بخشی از سود خود را به آنهایی که ناتوانی مالی دارد اهدا می کند.

عکس بنیان گذاران اچ پی

                                         

نمایندگی اچ پی در ایران

اچ پی یک برند آمریکایی است که مانند تمامی برند های آمریکایی دیگر در کشور ایران نمایندگی ندارد، دلیل این مسئله هم همانطور که می دانید تحریم های یک طرفه کشور آمریکا نسبت به کشور ایران است. البته اچ پی تنها برندی نیست که در ایران نمایندگی ندارد. در واقع تمامی برند های آمریکایی، در ایران نمایندگی رسمی ندارند؛ برند هایی مانند ایکس باکس، اپل، بلک بری و... دقیقا همین امر باعث شده است که قیمت های کالا های اچ پی، که در سلف ما مربوط به پرینتر ها است، بالا و پایین های زیادی دارد و قیمت ثابتی ندارد. اگر نمایندگی رسمی در ایران وجود داشت قیمت ها تغییرات یک دفعه ای نداشت اما با وجود تحریم ها و تغییر نرخ دلار ما مجبور هستیم روزانه قیمت های خود را تغییر دهیم و آن ها را بروزرسانی کنیم.

نمایندگی اچ پی

نمونه نمایندگی رسمی اچ پی در خارج از ایران

 

سوالی که پیش می آید این است که چرا ما خود را با اسم نمایندگی Hp معرفی می کنیم. در جواب باید برایتان توضیح بدهم که ما به صورت غیر مستقیم نماینده اچ پی هستیم؛ این به این معناست که ما با کمک کشور های واقع در جنوب خلیج فارس با برند اچ پی در تماس هستیم و تمام خدمات اچ پی را برای شما به ارمغان می آوریم. این خدمات شامل فروش انواع پرینتر های اچ پی از جمله پرینتر های سیاه و سفید لیزری، پرینتر های رنگی لیزری و پرینتر های رنگی جوهر افشان است که تمامی مصارف را شامل می شوند. از دیگر خدماتی که به آن باید اشاره کنم مبحث خدمات پس از فروش است که خود به تنهایی شامل خیلی چیز ها می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. یکی از این خدمات که پرچم دار گروه راژمان است؛ گارانتی هیجده ماه پس از فروش پرینتر های اچ پی یکی از خدماتی است که تیم ما آن را ارائه می دهد. از دیگر خدماتی که ارائه می شود می توانم به تعمیر انواع پرینتر ها (با بالغ بر بیست سال سابقه در استان فارس و جنوب کشور) اشاره کنم، همچنین فروش انواع مواد مصرفی (کاتریج، جوهر، کاغذ، پودر و...) نیز یکی دیگر از خدماتی است که گروه راژمان آنرا ارائه می دهد.

 

راژمان، بهتر از نمایندگی

در واقع تمامی خدماتی که یک نمایندگی ارائه می دهد ما نیز آنها را ارائه می دهیم با یک تفاوت خاص و آن هم این است که ما به دلیل اینکه نمایندگی رسمی نداریم و به صورت خصوصی کارمان را جلو می بریم مجبور هستیم که با روش هایی از رقبای خود پیشی بگیریم که حتی نمایندگی ها هم آنها را انجام نمی دهند؛ لطفا بگذارید برایتان مطلب را با عرض مثالی شفاف تر سازم. در صورت وجود نمایندگی یک کمپانی، آن نمایندگی کار کن کمپانی اصلی است و طبق نظر کمپانی گارانتی ارائه می دهد و قیمت را اعلام می کند و در این صورت رقیبی نخواهد داشت؛ اما در صورتی که نمایندگی رسمی وجود نداشته باشد (همانگونه که ما در ایران کسب و کار می کنیم) قیمت ها به صورتی است که اگر کسی قیمت پایین تری بدهد ما نیز باید آن را پایین بیاوریم و سود بسیار کمتری نسبت به نمایندگی های اصلی شرکت اچ پی کسب کنیم. همچنین وقتی کالایی از طرف شرکت گارانتی شده باشد هزینه های گارانتی پای کمپانی است که ما در اینجا خودمان هزینه گارانتی را تامین می کنیم. لازم به ذکر نیست که در خارج از کشور شارژ کارتریج نیز انجام نمی شود و این کار فقط در کشور هایی انجام می شود که خرید کارتریج جدید توجیه اقتصادی نداشته باشد و قطعا ایران از این قضیه مستثنی نیست چرا که قیمت کارتریج های اورجینال بسیار بالا بوده و خرید آنها هیچ توجیه اقتصادی ندارد. البته گروه راژمان تمامی مدل های کارتریج را به صورت طرح و غیر اورجینال موجود دارد که شما می توانید با کلیک کردن بر این عبارت آبی به صفحه فروش کارتریج ها بروید.

 

 

برای نتیجه گیری کلی می توان نتیجه گرفت که با وجود اینکه نمایندگی رسمی در ایران وجود ندارد در حقیقت بردی برای مشتریان است و باختی برای فروشنده و ارائه دهنده خدمات چرا که پشت ما به کمپانی اچ پی گرم نیست و کاملا مستقل عمل می کنیم. البته در صورت وجود نمایندگی اصلی نیز دیگر تفاوت قیمتی وجود نداشت و فروش به صورت بسیار راحت تری شکل می گرفت اما حقیقتا هیچ کاری از دست ما و حتی شما بر نمی آید.

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری