در حال بارگذاری ...

Google Cloud Print

چاپ ابری گوگل  (Google Cloud Prinit)

ایجاد راحتی در زندگی و وظایف روزمره ، همواره یکی از اصلی ترین عامل های به وجود آمدن تکنولوژی ها و فناوری ها جدید می باشد . در دنیای تسخیر شده امروزی توسط فایل های دیجیتالی و در کل بیت های 0 و 1 ، گاهی نیاز است اسناد و مدارک دیجیتالی خود را به صورت  فیزیکی در دست داشته باشیم و از آن استفاده کنیم . در گذشته نه چندان دور باید چند دقیقه منتظر خروجی پرینتر برای دریافت فیزیکی سند دیجیتالی خود می بودیم و حتی حضور فیزیکی و اتصال سیمی به چاپگر هم برای این امر ضروری بود .

 اما هم اکنون شرایط تغییر کرده است و از هر کجای دنیا که باشیم می توانیم به وسیله شبکه های کامپیوتری مخصوصا شبکه بی سیم به پرینتر خود دسترسی داشته باشیم و در سریعترین زمان ممکن به سند خود دسترسی پیدا کنیم .

فضای ابری گوگل

Google Cloud Print چیست؟

در سال 2013 میلادی شرکت گوگل برای جذب بیشتر مخاطب برای سرویس های خود و همچنین حفظ مشتریان فعلی و در راستای ایجاد سهولت در امورات روزانه و اداری آنها ، اقدام به راه اندازی سرور های گوگل کلود پرینت (Google Cloud Prinit) کرد . با این اوصاف ، تنها فاصله ی باقی مانده میان شما و خروجی سندتان یک حساب Gmail است .

یعنی شما بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام یک از سیستم های رایانه ای شامل دسکتاپ ، لپ تاپ و یا تلفن همراه هوشمند ، استفاده می کنید ، تنها با ورود و لاگین به حساب Gmail خود می توانید فایل مورد نظرتان به منظور چاپ برای پرینتر ارسال کنید . نکته تاسف انگیز اینجاست که گوگل سرور های Cloud Print را در سال 2020 از دسترس خارج کرد. توجیه مدیرعاملان و مسئولان این بخش از شرکت گوگل این بود که به با به وجود آمدن قابلیت Wifi و WifiDirect در پرینتر ها دیگر سرویس Cloud Print صرفه اقتصادی ندارد . در ادامه مقاله بیشتر به این مورد می پردازیم .

 

Google Cloud Print چگونه کار می کند؟

Google Cloud Print اتصال چاپگرها به فضای ابری را عملی می کند. هنگامی که یک چاپگر به حساب Google کاربر متصل شود، می توان از هر دستگاهی که به همان حساب وارد شود به آن پرینتر دستور چاپ ارسال کرد. هنگامی که دستور چاپ از دستگاهی ارسال می شود، به سرورهای Google منتقل می شود و سپس به چاپگر تعیین شده هدایت می شود. این جریان یکپارچه تضمین می کند که می توان چاپ را تقریباً از هر جایی آغاز کرد.

(همانطور که پیش از این اشاره شد در حال حاضر این ویژگی در دسترس نمی باشد و گروه راژمان این مقاله را صرفا جهت اطلاع علاقه مندان ارائه می دهد) :

راه اندازی Google Cloud Print

 

1.اتصال چاپگر:

مطمئن شوید چاپگر شما با Google Cloud Print سازگار است و از آن پشتیبانی می کند . در ادامه آن را به اینترنت متصل کنید.(برای آموزش اینجا کلیک کنید)

2.دسترسی به Google Chrome

Google Chrome را در رایانه باز کنید و روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

3.Access Settings:

از منوی کشویی، "Settings" را انتخاب کنید و سپس به قسمت "Advanced" بروید.

4.Google Cloud Print:

در زیر "Print" روی "Google Cloud Print" و سپس "Manage Cloud Print devices" کلیک کنید.

5.افزودن چاپگرها:

روی "افزودن چاپگرها" کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا چاپگر خود را به Google Cloud Print متصل کنید.

فضای ابری گوگل

مزایای Google Cloud Print

1.راحتی و انعطاف پذیری :

روش‌های چاپ سنتی اغلب  زحماتی برای دسترسی داشتند و در کل میزان کنترل پذیری محدودی ارائه می دادند. Google Cloud Print این موانع را از بین می‌برد و به کاربران امکان می‌دهد بدون حضور فیزیکی در کنار چاپگر، چاپ کنند. این فناوری به ویژه در محیط های اداری که چندین کارمند نیاز به دسترسی به یک چاپگر مشترک دارند می تواند بسیار مفید واقع شود .

2.صرفه جویی در هزینه :

چاپ ابری نیاز به چاپگرهای اختصاصی برای هر دستگاه یا فرد را کاهش داده است و همین موضوع منجر به صرفه جویی در هزینه خرید سخت افزار (چاپگر) و نگهداری آن می شود.

3.حفظ امنیت اسناد:

به صورت کلی شرکت معتبری مثل گوگل ، از متخصصین حوزه امنیت شبکه های کامپیوتری برای برقراری امنیت سرور ها و شبکه های داخلی خود و همچنین جلوگیری از نشر اطلاعات شخصی افراد و کاربران آن مجموعه ، استفاده می کند ، از این رو باید مطمئن باشید که اطلاعات و فایل ها در سرور های ابری گوگل امن باقی می مانند  .

 

کلام پایانی 

Google Cloud Print :

همانطور که از نامش پیداست یک سرویس گوگل است که بر مبنای فناوری ابری می باشدو برای ارسال دستور چاپ به صورت بی سیم و از راه دور و به وسیله شبکه اینترنت به پرینتر های دارای این قابلیت به وجود آمده است . با گذشت زمان و اضافه شدن قابلیت های بیشتری نظیر ارتباط بی سیم و وایرلس و همچنین WifiDirect به پرینتر ها ، شرکت گوگل در سال 2020 میلادی تصمیم به انحلال سرور های این فناوری کرد  .

 

سوالات متداول

  1. با چه وسایل و دستگاه های هوشمندی (لپ تاپ یا کامپیوتر – تبلت – تلفن همراه) می توانیم از Google Cloud Print استفاده کنیم ؟
    شما می توانید از هر وسیله هوشمند کامپیوتری که به اینترنت دسترسی دارد برای اتصال به فضای ابری گوگل و ارسال دستور چاپ به پرینتر خود استفاده کنید . تنها لازم است که با آن دستگاه به حساب گوگل خود وارد شوید .

  2. آیا برای استفاده از Google Cloud Printing باید هزینه ای پرداخت کنیم؟
    خیر ، استفاده از این سرویس رایگان است .

  3. آیا در حال حاضر امکان استفاده از Google Cloud Print وجود دارد ؟
    خیر ، شرکت گوگل در سال 2020 تصمیم گرفت این سرویس را خارج از دسترس کند و در حال حاضر امکان استفاده از آن میسر نمی باشد .

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری