در حال بارگذاری ...

Wireless Setup

راهنمای نصب کلی پرینترهای وایرلس

بهترین راه حل برای نصب پرینترهای وایرلس، دنبال کردن "راهنمای نصب" ی است که همراه پرینتر توسط  شرکت تولید کننده در داخل جعبه ی پرینتر شما قرار داده شده است. در ادامه مراحل کلی نصب به اختصار توضیح داده می شود. در نظر داشته باشید بخش خدمات پس از فروش گروه راژمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ی نصب انواع پرینتر وایرلس می باشد.

1. پرینتر خود را به منبع برق متصل نمایید.

2. اطمینان حاصل کنید که روتر و یا مودم وایرلس محل روشن باشد و در محدوده ی پرینتر قرار داشته باشد.

3. اگر پرینتر شما دارای صفحه ی نمایش هست، ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید. از آنجا تنظیمات مربوط به شبکه را پیدا کنید و سپس وارد تنظیمات مربوط به وایرلس شوید. در نظر داشته باشید که اگر قرار است پرینتر توسط روتر (یا مودم) در شبکه قرار گیرد حتما وایرلس دایرکت "WiFi-Direct" را خاموش کرده باشید، چرا که دستگاه ها فقط با یک حالت وایرلس کار می کنند.

به عبارت دیگر اگر وایرلس دایرکت روشن باشد دیگر امکان اتصال به مودم  یا وایرلس را ازدست میدهید و از آنجا روتر (یا مودم) خود را پیدا کنید و رمز وای فای را وارد کنید.

4. در برخی از دستگاه ها می توانید از تکنولوژی WPS بهره ببرید. در این صورت می تواند دکمه ی مربوطه را روی مودم فشار دهید. تا اتصال بین پرینتر و مودم برقرار شود.

زمانی که پرینتر خود را به شبکه متصل نمودید وقت آن است که پرینتر را بر روی کامپیوترها و دیگر تجهیزات خود نصب نمایید.

به صورت کلی درایور یا برنامه راه انداز پرینتر در داخل جعبه ی پرینتربه صورت CD از قبل قرار داده شده است. پس از قرار دادن دیسک مراحل نصب را انجام دهید. حتما در نظر داشته باشید که درپرینترهایی که فاقد نمایشگر می باشند تنظیمات مربوط به نصب وایرلس ازطریق کامپیوتر انجام می پذیرد. لذا باید مودم یا روتر خود را در طی مراحل نصب پیدا کنید و رمز وای فای را از طریق کامپیوتر به صورت دستی وارد نمایید. به عبارت دیگر رمز را ظاهرا وارد کامپیوتر می کنید ولی در حقیقت این پرینتر شما است که رمز را از شما خواسته است.

 

wireless-setup-rajman-1

 پرینت وایرلس از طریق موبایل و تبلت

پرینت کردن از طریق تبلت و موبایل به سادگی پرینت کردن از طریق کامپیوتر و لپ تاپ نیست. در حقیقت برای شروع نصب پرینتر در شبکه وایرلس خود، ابتدا باید پرینتر خود را به روتر (یا مودم) محل متصل نمایید. در صورتی که پرینتر شما دارای صفحه ی نمایشگر می باشد به سادگی تمام می توانید از طریق تنظیمات خود پرینتر دستگاه خود را به مودم متصل نمایید. در صورتی که پرینتر دارای صفحه ی نمایشگر نیست مجبور هستید دستگاه را بر روی یک کامپیوتر شخصی یکبار نصب نمایید تا دستگاه شما به شبکه داخلی متصل شود.

بعد از نصب پرینتر به شبکه داخلی باید اپلیکشین مخصوص به دستگاه خود را نصب نمایید. در صورتی که موبایل یا تبلت شما از برند اپل باشد و IOS به روز رسانی شده باشد بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی میتوانید پرینت های خود را ارسال نمایید. ولی اگر از اندروید و یا بلک بری استفاده می نمایید حتما نیاز به اپلیکشن مخصوص پرینت دارید.

wireless-setup-rajman-2

دایرکت وایرلس

اخیرا در بازار دستگاه های با قابلیت دایرکت وایرلس یا همان قابلیت چاپ بدون مودم یا روتر به بازار عرضه شده است، این پرینترها نیازی به دستگاه رابط اضافی ندارند و می توانند به صورت مستقیم با دستگاه های مختلف مستقیما ارتباط برقرار کنند.

 

wireless-setup-rajman-3

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری