در حال بارگذاری ...

Wireless

Wireless

پرینت وایرلس (بدون سیم) – هر آنچه شما نیاز به دانستن در مورد وایرلس دارید:

تکنولوژی پرینت وایرلس یا همان چاپ بدون سیم چند سالی است که متولد شده است و خیلی از کاربران در سراسر دنیا کارهای روزانه خود را به صورت منظم توسط این روش انجام می دهند، هرچند این موضوع برای خیلی ها هنوز ملموس نیست. امیدواریم گروه راژمان در ادامه بتواند گوشه هایی از این مسائل حل نشده را برای شما کاربران گرامی روشن نماید.

پرینترهای وایرلس دار در یک نگاه

ساده ترین توصیفی که می توان برای پرینترهای وایرلس ارائه داد شاید این باشد که پرینترهایی هستند که برای چاپ وابستگی به کابل ندارند به عبارت دیگر کابلی بین پرینتر و دیگر دستگاه الکترونیکی شما اعم از کامپیوتر، موبایل، تبلت و...قرار نمی گیرد.

البته برای همگان روشن است که پرینترهای وایرلس تنها برای گرفتن دیتا یا همان متن یا عکسی که شما ارسال می کنید به کابل نیاز ندارد ولی خوب، کابل برق را باید به دستگاه وصل کنید. هرچند با سرعتی که علم و جهان به سمت جلو پیش می رود این داستان هم شاید روزی به صورت وایرلس امکان پذیر باشد.

 

    اتصال پرینتر به وای فای                                            

به هر حال این پرینتترهای وایرلس می توانند انتخاب خوبی برای دفتر کار و حتی خانه شما باشند. در صورتی که آنها را در جای مشخص خود قرار دهیدمی توانید فرمان پرینت را از فاصله دور بدون نیاز به کابل انجام دهید.

نکات کلیدی در چاپ وایرلس

خیلی از محاسن پرینت وایرلس شاید به درستی برای همگان روشن نباشد.

نظم و سادگی: نبود چند کابل اضافی در یک محیط کار می تواند در نوع خودش یک موفقیت باشد. نیازی نیست که کابل ها را دائما مرتب کنید.

نصب ساده: خیلی وقت ها برای اکثر ما استفاد کردن از یک تکنولوژی جدید می تواند چالش برانگیز باشد. ولی حقیقتا نصب وایرلس از این قانون جدا است و در ادامه نصب آن به تفضیل توضیح داده خواهد شد.

صرفه جویی در تعداد پرینترها: در دفاتر کاری قدیم برای اینکه کاربران مشکلات چاپی کمتری داشته باشند رسم بر این بود که هر کاربر چاپگر اختصاصی خود را داشت، چیزی که شاید امروزه با ورود پرینترهای وایرلس خیلی کارعاقلانه ای به نظر نرسد!

با خرید پرینترهای وایرلس تعداد زیادی از کاربران می توانند تنها از یک پرینتر استفاده کنند.

پرینت کردن از فواصل دور: پرینترهای وایرلس به شما این امکان را می دهد که از فواصل دور (با توجه به رنج اکسس پوینت (دامنه نقطه دسترسی)) بتوانید پرینت بگیرید و دیگر نیازی نیست که کامپیوتر شخصی خود را تا نزدیک پرینتر حمل کنید. به راحتی تمام می توانید دستور چاپ خود را در حین جلسه و یا حتی هنگام صرف وعده ی غذا ارسال کنید.

عدم وابستگی به کامپیوتر: پرینتر های وایرلس به صورت کامل از وابستگی به کامپیتر مبرا هستند. به عبارت دیگر شما می توانید دستور چاپ را از هر دستگاهی بفرستید.

صرفه جویی در هزینه ی کابل ها: در نگاه اول شاید برای خیلی از ما هزینه کابل به سادگی قابل چشم پوشی باشد، این در حالی است که اگر شما مجبور به تجهیز کردن دفتری باشید که بیش از ده پرینتر نیاز دارد آن وقت این مورد خود را بیشتر نمایان می کند. از طرفی کارکنان دیگر مجبور نیستند وقت و زمان خود را برای متصل کردن پرینتر هدر دهند.

پرینترهای وایرلس با چه مکانیکی کار میکنند:

 مهمترین نکته ای که در چاپ وایرلس باید در نظر گرفت چیزی نیست بجز همان قابلیت اتصال پرینتر به روتر (یا مودم) و یا هر سخت افزاری که دیگر دستگاه ها بتوانند به آن متصل شوند. به عبارت دیگر روتر (یا مودم) ها در عمل رابط پرینترهای وایرلس و دستگاه ها می شوند.

پرینتر وایرلس شما به همان سادگی دستگاه های دیگر که به روتر (یا مودم) شما متصل هستند در شبکه قرار می گیرد و متقابلا این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که به راحتی تمام دستور چاپ را (تا در زمانی که  درفاصله مناسب با روتر (یا مودم) خود هستند) بدهند. شایان ذکر است که کاربرانی که توسط کابل در شبکه هستند نیز از این امکان بهره می برند.

تصویر زیر ساده ترین شماتیک از شبکه ای که در آن یک پرینتر وایرلس نقش بازی می کند می باشد. به مسیر فلش ها نیز دقت کنید.

 

   اتصال پرینتر به وای فای با چند کاربر متفاوت                                        

به  محض نصب پرینتر در شبکه، شما می توانید دستور چاپ را ارسال نمایید.

محبوبیت پرینترهای وایرلس در بین کاربران

برای درک کردن اینکه این تکنولوژی چقدر در بین کاربران استفاده می شود واینکه کاربران تا چه اندازه این تکنولوژی را به روش های کابلی ترجیح می دهند، در چند رسانه ی اجتماعی Facebook, Twitter و google توسط شرکت های تولید کننده در سال 2018 نظرسنجی انجام شد که در این تحقیقات نتایج فوق العاده با گمانه زنی های انجام شده در تضاد بود. آماری که از این نظر سنجی به دست آمده را برایتان در ادامه می آوریم. 36% از افرادی که پرینتر وایرلس دارند همچنان از کابل و روش های قدیمی تر استفاده می کنند. 64% از کاربران پرینتر وایرلس دارند.

با توجه به آمار به دست آمده این نتیجه حاصل می شود که داشتن پرینتر وایرلس و استفاده از وایرلس دستگاه دو مقوله جدا از هم می باشند. در اکثر موارد بررسی شده مشخص گردیده که مراحل نصب پرینتر وایرلس بزرگترین معضل برای کاربران می باشد.

بخش خدمات پس از فروش گروه راژمان بابیش از 20  سال سابقه مستمر آماده ی پاسخگویی به شما دراین زمینه می باشد. تیم راژمان آمادگی ارسال نیروی کار خود را به محل شما نیز دارد تنها فاصله ما با شما تلفنی است که در پایین سایت مشاهده می فرمایید.

 

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری