در حال بارگذاری ...

Duplex Printing

چاپ دورو

اگر تا به حال مجبور شده باشید  که تعداد زیادی برگ پرینت کنید ،حتما می دانید که چقدر این کار سخت و طاقت فرسا میباشد  وممکن است  با مشکلاتی از پیش تعیین نشده مواجه شوید. به عنوان مثال در حین انجام پرینت  متوجه می شوید که باید جوهر و کاغذ بیشتری داشته باشید تا کار را به پایان برسانید، بایدهمه ی کاغذها رادسته بندی کنید و دوباره در دستگاه بچینید  و... اما اگر بتوانید حجم کاغذی را که استفاده می‌کنید به نصف کاهش دهید، و دیگر نگران تمام شدن کاغد های خود در حین کار نباشید و در عین حال وزن چاپ نهایی خود را به نصف کاهش دهید، چه؟

شما می توانید با چاپ دورو به این امکانات دسترسی پیدا کنید و در آخر همچنین سهمی در حفظ محیط زیست داشته باشید .به خواندن ادامه دهید تا درباره این تکنولوژی مقرون به صرفه که در راستای کم کردن هزینه ی کاغذ ، کم کردن حجم پرینت ها و کمتر شدن درد سرهای چاپ و در نهایت کمتر شدن هزینه ی پرینت  و کمک به محیط زیست  ،اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چاپ دورو چیست؟

چاپ دورو به صورت اختصار به تکنولوژی اطلاق  میشود که در پرینترهای امروزی لحاظ شده است تا تعداد چاپ بالا را میسر کنند  و کاربر در نهایت کاغذهای خود را به صورت چاپ شده ی دورو از دستگاه تحویل بگیرد .

مزایای چاپ دورو

کم کردن هزینه:

چاپ دوطرفه در واقع به معنی مصرف کمتر میباشد به عبارت دیگر کاغذ کمتر ، مصرف انرژی کمتر وسرعت بیشتر همگی در یک راستا میباشند.

افزایش فضای بایگانی:

با در نظر گرفتن این حقیقت که تعداد برگه های مورد نیاز  به نصف کاهش  پیدا میکند ،این فرصت به کاربر داده میشود که فضای کمتری را برای بایگانی اختصاص دهد.

صرف انرژی کمتر:

چاپ دوطرفه به صورت کلی انرژی کمتری در مقایسه با چاپ معمولی مصرف میکند.

وزن کمتر:

با چاپ، روی هر دو طرف کاغذ، محصول نهایی سبک‌ تر می‌شود و بار کمتری را برای حمل در جلسات کاری، سخنرانی‌های ادارات ،اراِیه در دانشگاه و مدرسه و سایر رویدادها ایجاد میکند.

چاپ دورو چگونه کار می کند؟

تکنولوژی چاپ دورو در حقیقت توسط یک قطعه ی سخت افزاری انجام میشود  که در داخل دستگاه شما توسط  کمپانی سازنده قرار گرفته است و دستگاه های که این قابلیت را دارند معمولا با درایور اختصاصی برای چاپ دورونصب میشوند.درایورهای چاپگر، برنامه های نرم افزاری قابل دانلودی هستند که به دستگاه دوبلکس(چاپ دورو) اجازه می دهند با رایانه شما و سیستم عامل آن کار کند.

فرآیند چاپ دورو می تواند از طریق دو روش مختلف انجام شود و بستگی به این دارد که دستگاه چاپ دوبلکس شما یک یا دو موتور چاپ داشته باشد . با یک دوبلکس تک موتوره، هر صفحه از کار چاپ شما ابتدا در یک طرف چاپ می شود و سپس توسط دستگاه دوباره به داخل کشیده میشود  وپس از آن در طرف دیگر ،چاپ صورت میگیرد.

دوبلکس دو موتوره به این معنی است که هر دو طرف کاغذ به طور همزمان چاپ می شوند. با این روش، یک کابل دیتا تصویر یا متن مورد نظر شما را برای پرینت ارسال میکند،سپس تصویر هر دو طرف صفحه را به یکی از دو تسمه فیلم فیوزینگ دستگاه ارسال میکند تا با هم ادغام شوند و چاپ را به صورت همزمان بر روی کاغد اعمال میکند.

چاپ دورو خودکار چیست؟

چاپ دورو خودکار به این معنی است که چاپگر شما می تواند به طور خودکار در هر دو طرف کاغذ چاپ کند. بسیاری از چاپگرهای جدید این عملکرد را دارند. 

نمونه پرینتر دورو زن

 با این حال، برخی مدل‌های قدیمی‌تر از شما می‌خواهند که صفحات را به‌ صورت دستی ورق بزنید تا بتوان آن‌ها را در هر دو طرف چاپ کرد در نظر داشته باشید؛ که با تمامی پرینتر های موجود در بازار میتوانید به صورت دستی دورو چاپ نمایید.

چاپ دورو خودکار به زبان ساده

چاپ دوروی خودکار به صورت مختصر به معنی چاپ کردن دو طرف کاغذ به صورت اتوماتیک میباشد.خیلی از مدلهای جدید پرینتر در بازار این قابلیت را دارا میباشند. این در حالی است که مدلهای قدیمی از این قابلیت بهره ای  نبرده اند.هرچند همواربه صورت دستی میتوان دو طرف کاغذ را پرینت کرد.

چاپ دورو

چاپ دور : ذخیره کردن منابع و انرژی

کمپانی های بزرگ تولید کننده پرینتر همواره یک سری از محصولات خود را به قابلیت دورر تجهیز و روانه بازار میکنند .چاپ کردن دورو  به شما اجازه میدهد هزینه ی کاغذ مصرفی ، برق مصرفی و وزن چاپ نهایی را تا 50% کاهش دهید فارغ از اینکه دستگاه برای محیط های خانگی و یا اداری طراحی شده باشد.

با در نظر گرفتن گزارش  آژانس حفظ محیط زیست ایالات متحده ، چاپ دورو میتواند بین 30-50% هزینه ی چاپ کاغذ را کاهش دهد.

  • برای اطلاع از لیست محصولات پرینتر دورو بر روی کلمه دورو کلیک نمایید.

  • این  مقاله نوشته Michelle Wilson و از سایت رسمی اچ پی توسط گروه راژمان برگردانده شده است.

  • بخش فروش گروه راژمان با سی سال سابقه و دارا بودن نمایندگی اچ پی ، نمایندگی کانن و نمایندگی اپسون ارائه دهنده ی بهترین مدل های پرینترهای دورو زن-داپلکس در برندهای  اچ پی ، کانن ،اپسون و سامسونگ و.... میباشد.

  • بخش تعمیرات پرینتر گروه راژمان دررابطه ی با انواع چاپگر و اسکنر آماده ی خدمت رسانی به شما میباشد.

  • تنها فاصله ی ما با شما جهت مشاوره و خدمات  پرینتر اچ پی ، کانن و اپسون شماره ای است که در پایین  صفحه سایت مشاهده خواهید کرد.

                                                            

                                                                                                                                    گروه راژمان

 

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری