در حال بارگذاری ...

آموزش قدم به قدم راه اندازی وای فای پرینتر 107w

نصب وای فای پرینتر اچ پی 107w

فهرست مطالب

. معرفی وای فای دایرکت (wifi direct)

. راه اندازی وای فای دایرکت

. دانلود درایور پرینتر 107w

. راه اندازی پرینتر 107w روی ویندوز

. راه اندازی پرینتر 107w روی گوشی

. سوالات متداول

 

معرفی وای فای دایرکت

وای فای دایرکت چیست؟

وای فای دایرکت یک فناوری است که به دستگاه‌ها امکان اتصال مستقیم به یکدیگر بدون نیاز به یک شبکه Wi-Fi معمولی را می‌دهد. به عبارت دیگر، با استفاده از وای فای دایرکت، دستگاه‌ها می‌توانند مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بدون اینکه نیاز به یک روتر یا شبکه Wi-Fi موجود باشد.

پرینتر اچ پی 107w یکی از پرینترهای هوشمند و کارآمد اچ پی است که از فناوری وای فای دایرکت پشتیبانی می‌کند. این پرینتر با امکانات چاپ بی‌سیم، به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی از طریق دستگاه‌های هوشمند خود، مانند تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر به طور مستقیم چاپ کنند.

با استفاده از قابلیت وای فای دایرکت در اچ پی 107w، کاربران می ‌توانند به راحتی و بدون نیاز به شبکه Wi-Fi، از دستگاه‌های هوشمند خود به پرینتر متصل شوند و از طریق آن چاپ کنند. این ویژگی زمانی که کاربران نیاز به چاپ فوری دارند و امکان دسترسی به یک شبکه Wi-Fi معمولی ممکن نباشد بسیار مفید است.

 

راه اندازی وای فای دایرکت

زمانی که شما بخواهید برای اولین بار از وای فای دایرکت یک پرینتر استفاده کنید؛ باید قبل از آن پرینتر را به سیستم عامل خود شناسایی کنید که بستگی به سیستم عامل مورد نظر شما (گوشی همراه با سیستم عامل اندروید-گوشی همراه با سیستم عامل IOS- سیستم هایی با ویندوز،لینوکس و MacOS ) و پرینتر مورد استفاده راه و روش های متفاوتی دارند.

برای این روش ها شما نیاز به نرم افزار های به خصوصی دارید که شامل

اندروید ePrint , noko print

ایفون (IOS) HP Smart

البته برای سیستم عامل های ویندوز (Windows) و لینوکس (Linux) نیازی به نرم افزار نیست و شما باید از سایت Hp درایور پرینتر را دانلود کرده و آن را نصب کنید.

همچنین برای سیستم عامل مک او اس (Mac OS) برای سیستم عامل های مک نیازی به دانلود و نصب دستی ندارید و زمانی که پرینتر را به دستگاه متصل کنید دستگاه از طریق سرور های خود درایور را نصب می کند.

 

دانلود درایور پرینتر 107w روی ویندوز و لینوکس

 در قدم اول زمانی که شما برای دانلود درایور به سایت Hp رفته اید باید نسبت به سیستم عامل و نسخه ای که روی کامپیوتر خود دارید؛ درایور مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید.برای دانلود درایور در سایت HP یک سیستم عامل پیشنهادی برای دانلود درایور دارد که ممکن است با سیستم عامل شما مطابقت نداشته باشد، برای تغییر سیستم عامل پیشفرض سایت خود hp گزینه Choose a different OS انتخاب کند.

بعد از آن از قسمت Operating system بین سیستم عامل های ویندوز (Windows) و لینوکس (Linux) سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس از قسمت Version نسخه سیستم عامل را انتخاب کنید مانند 32bit  و 64 bit بودن را انتخاب کنید و درایور را دانلود کنید.

*همچنین اگر نمیدانید نسخه ویندوزتان چند بیتی است برای مطلع شدن از نسخه ویندوز سیستمتان میتوانید با راست کلیک کردن بر روی آیکون This Pc سپس بر روی Properties کلیک کرده  و در صفحه باز شده رو به رویType  System از عدد نسخه بیت ویندوز خود مطلع شوید.

 

راه اندازی پرینتر 107w روی ویندوز

1. زمانی که شما درایور را دانلود کردید و آن را از حالت فشرده خارج کردید؛ وارد پوشه اکسترکت شده شوید و بعد فایل ها و فایل Setup  درایور را مشاهده میکنید.برای ادامه انجام نصب نیاز است که شما روی فایل Setup.exe  کلیک کنید تا برنامه نصب درایور برای شما باز شود.

سپس بعد از وارد شدن در برنامه در مرحله اول گزینه Yes  را بزنید.

2. سپس در صفحه بعد متنی از شرایط نصب درایور HP باز می شود که شما نیاز است برای ادامه فرایند نصب دو شرایط آن را قبول کنید و تیک آن ها را بزنید تا به قسمت بعدی بروید

3. در مرحله بعد نصب دو نوع چاپ برای پرینتر را می آورد که گزینه اول

USB connection

این نوع نصب برای چاپ با سیم است و در این نوع شما برای چاپ نیاز به اتصال کابل USB بین سیستم و پرینتر دارید

گزینه دوم

Wireless network connection

در این نوع نصب برای چاپ با شبکه وای فای (Wi-Fi) یا همان وای فای دایرکت می باشد که در این اموزش ما به ادامه نصب این گزینه می رویم.

4. در مرحله بعد از ما می پرسد که آیا پرینتر اولین باری است که به اینترنت وصل می شود یا خیر.

5. در مرحله بعد باز دو گزینه روش شناسایی پرینتر برای سیستم را به ما می دهد.

using direct wireless connection

در این روش شما بدون نیاز به اتصال کابل USB از طریق شبکه  وای فای (Wi-Fi) پرینتر نزدیک به سیستم را شناسایی میکنید

Using USB cable

 در این روش شما پرینتر را با کابل USB به سیستم متصل میکنید و از این طریق راحت تر می توان پرینتر متصل را به سیستم شناسایی کرد. این روش، روش پیشنهادی ما است و در صورتی که به کابل USB دسترسی ندارید، از روش اول بروید.

6. در پیام بعدی یک یاداور می اید تا شما قبل از رفتن به صفحه بعد، پرینتر را روشن کرده و همچنین وایرلس(wireless) دستگاه را روشن کنید.

7. در صفحه بعد یک نوار بارگزاری می اید که در صورتی که اگر فرایند نصب بصورت کامل انجام شده باشد بدون خطا بارگزاری انجام می شود و به صفحه بعد می رود.

همچنین اگر در این پروسه با خطا مواجه شدید می توانید با همکاران ما در تیم راژمان سرویس ارتباط بگیرید.

8. اگر تمامی پروسه به درستی پیشرود به صفحه ای میرسیم که باید وای فایی که میخواهیم به پرینتر و سیستم متصل کنید را پیدا می کنیم و در صورتی که وای فای رمز داشته باشد رمز آن را وارد کنید تا آن را به دو دستگاه کانکت می کنید

9. سپس بعد از یک بارگزاری دوباره پرینتر اماده کار است؛ و میتوانید کابل را جدا کنید و با پرینتر شروع به کار کنید.

 

راه اندازی پرینتر 107w روی تلفن همراه

1. در قدم اول پرینتر را به برق متصل می کنید و صبر میکنید چراغ های دستگاه ثابت بشوند

2. دکمه وسط (ضربدر/کاغذ) پرنتر را به مدت 4 ثانیه نگه میداریم تا دکمه پاور دستگاه به صورت چشمک زن بشود و 2 صفحه کاغذ را چاپ کند (این دو کاغذ چاپ شده دارای تمامی موارد نیاز برای وصل شدن به پرینتر می باشد).

3. اطلاعات و پسورد وای فای دایرکت را در صفحه دومی که چاپ شده را در قسمت وای فای (Wi-fi) موبایل وارد میکنیم تا به وای فای پرینتر متصل شویم

4. سپس نسبت به مدل گوشی خود یکی از نرم افزار های HP smart و noko print را دانلود کنید و وارد نرم افزار شوید.

5. زمانی که وارد برنامه HP smart شدید یک صفخه لودینگ برای شما می آورد که بعد از چند لحظه صبر کردن یه صفحه از شرایط چاپ با استفاده از نرم افزار می آید که شما باید دکمه Accept All را بزنید و به قسمت بعدی بروید سپس یک صفحه از مجوز (permission) هایی که باید به دستگاه برای شروع فعالیت بدهید می آید زمانی که آن ها را قبول کنید به صفحه بعد می روید.

6. سپس در صفحه بعد دو گزینه نمایش می شود که گزینه

New printer برای زمانی است که پرینتر تا بحال به تلفن همراه شما متصل نشده باشد.

Already connected to network برای زمانی است که قبلا پرینتر را به تلفن همراه متصل کرده باشید.

گزینه مورد نظر با شرایط خود را انتخاب کنبد و به مرحله پایانی بروید.

7. زمانی که پرینتر به صورت کامل به دستگاه متصل شد شما به صفحه Home نرم افزار بر میگردید و در آن صفحه مدل پرینتر شما و عکس آن را مشاهده می کنید در این مرحله پرینتر اماده شروع به کار می باشد.

 

کلام پایانی

در این راهنمایی، مراحل راه‌اندازی و اتصال پرینتر HP 107w به تلفن همراه به‌صورت دقیق و کامل شرح داده شده است. از اتصال اولیه پرینتر به برق تا نحوه استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص بر روی گوشی همراه، هر گام به‌طور جزئی و با جزئیات توضیح داده شده است.

در این راهنما، مراحل اصلی شامل فعال‌سازی پرینتر، اتصال آن به گوشی همراه از طریق وای‌فای دایرکت، دانلود و نصب نرم‌افزارهای مخصوص برای مدیریت پرینتر، و اتصال به پرینتر از طریق این نرم‌افزارها، به‌صورت دقیق توضیح داده شده است. همچنین، ابزارها و گزینه‌های مختلفی که در نرم‌افزارهای مورد استفاده برای اتصال و مدیریت پرینتر ارائه می‌شوند، با جزئیات توضیح داده شده است.

با این راهنما، کاربران قادر خواهند بود به‌صورت کامل و بدون مشکلات، پرینتر خود را به گوشی همراه متصل کرده و از آن استفاده نمایند. این راهنما به‌عنوان یک منبع معتبر و جامع، به کاربران کمک می‌کند تا به‌سرعت و با کیفیت به موارد مورد نیاز خود در زمینه اتصال و استفاده از پرینتر بپردازند.

 

سوالات متداول

1. چگونه پرینتر HP 107w را به تلفن همراه خود متصل کنم؟

برای اتصال پرینتر به گوشی همراه، ابتدا پرینتر را روشن کنید و از طریق تنظیمات وای‌فای دایرکت پرینتر، به آن متصل شوید. سپس نرم‌افزار مدیریت مخصوص پرینتر را دانلود کرده و به پرینتر خود متصل شوید.

 

2. آیا برای اتصال پرینتر به گوشی همراه نیاز به کابل USB دارم؟

خیر، برای اتصال به صورت بی‌سیم از طریق وای‌فای دایرکت استفاده می‌شود و نیازی به کابل USB نیست.

 

3. چگونه می‌توانم اطلاعات وای‌فای دایرکت پرینتر را در گوشی همراه وارد کنم؟

اطلاعات و پسورد وای‌فای دایرکت پرینتر را از صفحه چاپ شده‌ای که از پرینتر دریافت کرده‌اید، در تنظیمات وای‌فای گوشی همراه وارد کنید.

 

4. آیا می‌توانم از نرم‌افزارهای دیگر برای اتصال به پرینتر استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از نرم‌افزارهای دیگری مانند HP Smart یا Noko Print برای مدیریت پرینتر و اتصال به آن استفاده کنید.

 

5. چه مراحلی برای نصب نرم‌افزار مدیریت پرینتر بر روی گوشی همراه لازم است؟

بعد از دانلود نرم‌افزار، آن را نصب کرده و به طریقی که در راهنما توضیح داده شده، به پرینتر خود متصل شوید.

 

6. چه گزینه‌هایی برای اتصال به پرینتر در نرم‌افزارهای مدیریت پرینتر وجود دارد؟

در نرم‌افزارهای مدیریت پرینتر، گزینه‌هایی برای اتصال به صورت "New printer" (پرینتر جدید) یا "Already connected to network" (قبلاً به شبکه متصل شده) موجود است.

 

7. آیا نیاز است که پرینتر را هر بار که می‌خواهم استفاده کنم، دوباره به گوشی همراه متصل کنم؟

خیر، پس از اتصال اولیه، اگر پرینتر به همان شبکه وای‌فای متصل باشد، نیازی به اتصال دوباره نیست و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری