در حال بارگذاری ...

wi-fi direct

wifi direct

وقتی صحبت در مورد فناوری ها و تکنولوژی های روز می شود، تقریبا همه مطمئن هستیم که آن فناوری ها در بخشی از زندگی انسان قرار خواهند گرفت و وظایف بشری را در آن زمینه راحت و سهل خواهند کرد. یکی از این تکنولوژی ها که کاربرد روزمره و گسترده ای درچاپ کردن دارد و به میزان قابل توجهی سرعت کار را افزایش داده، WiFi Direct است.

فرآیندچاپ بی سیم ، صنعت چاپ  را متحول کرده به نحوی  که آسان تر و کارآمدتر از همیشه باشد. در این مقاله، مجموعه راژمان نکات مهم وای فای دایرکترا ارِه می دهد.

WiFi Direct یک فناوری ارتباطی بی سیم است که به دستگاه ها اجازه می دهد بدون نیاز به شبکه های سنتی بی سیم یا اکسس پوینت (Access Point) مستقیماً به یکدیگر متصل شوند. این اتصال نظیر به نظیر (P2P or Peer to Peer) انتقال داده ها را به صورت مستقیم بین دستگاه ها امکان پذیر می کند و کارهایی مانند چاپ را ساده تر و بدون دردسر می کند. 

مزایای WiFi Direct

تنها لازم است که پرینتر شما علاوه بر قابلیت اتصال بی سیم و وای فای از فناوری Wifi-Direct نیز پشتیبانی کند تا بتوانید با وسایل هوشمند و الکترونیکی خود به صورت مستقیم و بدون حضور داشتن در یک شبکه، وظایف چاپی خود را انجام دهید.

وای فای دایرکت مزیت های زیل را ارائه می دهد:

1.راحتی:

با WiFi-Direct می توانید اسناد و عکس ها را از دستگاه خود بدون نیاز به کابل یا حضور در یک شبکه مشترک چاپ کنید. این قابلیت به ویژه هنگامی که در حال حرکت یا در مکانی بدون دسترسی به WiFi هستید مفید است. 

2.سرعت:

از آنجایی که WiFi -Direct یک اتصال مستقیم برقرار می کند، سرعت انتقال داده در مقایسه با روش های چاپ سنتی (نیاز به اتصال سیمی و یا وصل کردن پرینتر و دستگاه به یک شبکه بی سیم و ...) ، سریع تر است.

3.انعطاف پذیری:

WiFi -Direct از طیف گسترده ای از دستگاه ها پشتیبانی می کند و آن ها را برای انواع چاپ ، آماده می کند.

4.سهولت استفاده:

راه اندازی WiFi- Direct معمولاً ساده و کاربرپسند است و برای برقراری اتصال فقط به چند مرحله نیاز دارد.

 

 

راه اندازی WiFi- Direct Printing

راه‌اندازی چاپ WiFi Direct آسان است و فقط کافی است مراحل راهنمایی زیر را به درستی انجام دهید :

1. فعال کردن WiFi Direct: مطمئن شوید که WiFi Direct هم در چاپگر و هم در وسیله هوشمند خود، فعال باشد.

2. جستجوی دستگاه ها: در سیستم خود (کامپیوتر ، لپ تاپ ، تبلت ، تلفن همراه)، چاپگرهای دارای قابلیت WiFi Direct که در اطراف شما هستند را اسکن کنید.

3. اتصال: پرینتر مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و اتصال را برقرار کنید.

4. چاپ: پس از اتصال، می توانید دستورات چاپ را مستقیماً و بدون نیاز به تنظیمات اضافی به چاپگر ارسال کنید.

 

 

 سازگاری با دستگاه های مختلف

 

WiFi Direct با طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و حتی دوربین های دیجیتال سازگار است. این سازگاری بین دستگاه ها تضمین می کند که می توانید اسناد و عکس ها را تقریباً از هر دستگاهی به راحتی چاپ کنید.

 

 

 لایه های امنیتی WiFi -Direct

وقتی صحبت از فناوری بی سیم به میان می آید، امنیت مسئله ای غیر قابل انکار است ؛ چرا که نقطه قوت آن دقیقا همان پاشنه آشیلی است که ما از آن حرف می زنیم . به دلیل ساختار و نقشه طراحی شده این فناوری بر مبنای سیگنال ها و انتشار آن در فضای اطراف ما ، همیشه می توان این امکان را داد که سیگنال های اطلاعاتی ما به دست کسانی که نبایدبرسد، نمی رسد.

بنابراین در تکنولوژی شبکه بی سیم و مشتقات آن نظیر همین وای فای دایرکت که ما در موردش صحبت می کنیم، امنیت و حفاظت و حراست از سیگنال های حاوی و حامل داده، بسیار مهم است. WiFi Direct از رمزگذاری WPA2 برای ایمن کردن اتصال بین دستگاه‌ها استفاده می‌کند و تضمین می‌کند که اطلاعات شما هنگام چاپ محافظت می‌شوند.

 

 خطاهای احتمالی

در حالی که WiFi Direct مزایای متعددی را ارائه می دهد، آگاهی از مشکلات احتمالی ضروری است. تداخل سیگنال سایر دستگاه های الکترونیکی و برد محدود ،چند موردی هستند که ممکن است بر کیفیت اتصال تأثیر بگذارند.

 

با این حال، پیشرفت های فناوری همچنان این چالش ها را کاهش می دهد. اما شما حتما قبل از استفاده از وای فای دایرکت از نسلی که پرینتر و دستگاه شما از آن پشتیبانی می کند، اطمینان حاصل کنید.

 

 آینده چاپ بی سیم

با پیشرفت فناوری، راه حل های چاپ بی سیم مانند WiFi Direct احتمالاً کارآمدتر و گسترده تر می شوند. در آینده ممکن است پیشرفت هایی در سرعت، مسافت و محدوده و سازگاری با دیوایس های مختلف به همراه داشته باشد و تجربه چاپ ما را ساده تر کند.

در خصوص حریص بودن انسان و بشر در ایجاد راحتی و افزودن سهولت بیشتر در کار ها و وظایف خود می توان ساعت ها حرف زد؛ اما از کجا معلوم در آینده ای نزدیک شما فقط با اسکن QR Code مربوط به پرینتر خود نتوانید اتصال را برقرار کنید و دستور چاپ ارسال کنید!؟

 

جمع بندی

 

WifiDirect  یک تکنولوژی انقلابی است که فرآیند چاپ اسناد و یا تصاویر را ساده می کند، در وقت شما صرفه جویی و تجربه چاپ شما را دگرگون می کند. راحتی، مقرون به صرفه بودن، اتصال امن و کاربرپسند بودن، آن را به یک انتخاب برتر برای افراد و کسب و کارها تبدیل کرده است. وای فای دایرکت که یکی از فناوری های اتصال بی سیم است، با فراهم کردن امکان اتصال به صورت مستقیم و نظیر به نظیر میان دیوایس و پرینتر شما، توانسته راحتی دو چندان را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 سوالات متداول

1-آیا می توانم با استفاده از WiFi Direct ازهر پرینتری چاپ کنم؟ 
خیر، همه چاپگرها از WiFi Direct پشتیبانی نمی کنند. قبل از تلاش برای استفاده از این ویژگی، مطمئن شوید که چاپگر شما قابلیت WiFi Direct را دارد. 

2-آیا WiFi Direct شبیه به بلوتوث برای چاپ است؟ 
 در حالی که هر دو فناوری ارتباط بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کنند، WiFi Direct به طور کلی سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر و محدوده وسیع‌تری را در مقایسه با بلوتوث ارائه می‌دهد.

 

3-آیا WiFi Direct برای چاپ اسناد حساس امن است ؟

 بله، WiFi Direct از رمزگذاری WPA2 برای ایمن کردن اتصالات استفاده می کند و خیال شما را از امن ماندن داده های چاپ شده راحت می کند.

 

4-حداکثر برد WiFi Direct برای چاپ چقدر است؟ 

 محدوده WiFi Direct می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً در یک محیط بدون مانع حدود 60 تا 100 متر است.

 

خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
پرینتر
اسکنر
دستگاه کپی
تجهیزات فروشگاهی
پلاتر
فکس
مواد مصرفی
تجهیزات اداری